Eerste 500 honderd kilometers op Vuurland. - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Alex Helvoirt - WaarBenJij.nu Eerste 500 honderd kilometers op Vuurland. - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Alex Helvoirt - WaarBenJij.nu

Eerste 500 honderd kilometers op Vuurland.

Door: Alex.

Blijf op de hoogte en volg Alex

28 Januari 2013 | Chili, Punta Arenas

Hier mijn eerste verslag na de eerste 500 kilometers op vuurland .Woensdag morgen vanuit Usuhaia vertrokken met een lekker rug windje verliepen de eerste kilometers voorspoedig , tot net voor Tolhuin gekomen . Het weer was afwisselend regen en zon als het regende was het maar 8 graden anders 11graden dus de temperaturen vielen best tegen maar als je berg op moet fietsen heb je het zo warm . In Tolhuin was er veel wind maar op de camping mocht ik mijn tent onder een soort afdak zetten lekker uit de wind. S'morgens verder tot aan Estancia Viamonte lange eenzame wegen buiten wat bossen en leegte vlakte's niet veel te zien dus ook geen camping of hotelletje dan maar bij een boerderij gaan vragen mocht ik in de oude verblijven van de manschappen verblijven lekker uit de wind en regenen nog gratis ook . De andere dag inkopen gedaan in Rio Grande gelijk voor 3 dagen want de komende 260 kilometer is er niet veel meer is mij verteld , en inderdaad niets te zien geen boerderij niets dan de tent maar in de berm op gezet net uit het zicht van de auto's en uit de wind , in de buurt van Estancia Sara . De plaats namen op de landkaart zijn niet altijd dorpjes soms maar een paar hutjes of een boerderij. Ander dag volgoede moed richting Chileense grens, veel tegen wind en zelfs een keer van mijn fiets gewaaid toen er een vrachtauto met groote snelheid goed kort langs kwam denderen ( de klootzak) gelukkig goed afgelopen dus nog meer op gaan letten .San Sebastian grens met Chili ,eerst colaatje gedronken dan stempel halen mag ik mijn groente en fruit niet mee over de grens brengen alles in de kliko kunnen mieteren .
Hier was ineens het asvalt op gaat de weg over in steenslag gravel en zand wat een enorme stof wolken ver oorzaken als er auto's en vooral als er vracht auto's voorbij komen , telkens maar gestopt tot dat de stof weg gewaaid was. Wind wind en nog eens wind pal van voren . S'avonds ging de wind wat liggen daarom door gefietst tot 23.00uur tot aan Puerto Nuevo tent op gezet aan de kant van de weg .
Slecht geslapen door de wind alles inpakken en weer op weg, harde wind en heuvels na 10 uur fietsen maar 62 kilometers kunnen maken dit was een zwaar dag ben gekomen tot aan San Luis , toen was om 22.00 uur het batterijtje helemaal op , tent in de berm en slapen. Nog 25 kilometer naar Povenir al waar ik de boot naar Punta Arena's zal nemen maar die gaat pas de ander dag. Hier kom ik een fietser uit België tegen die kan wal Spaans altijd makkelijk dus snel vriendschap gesloten.
Terwijl ik dit aan het schrijven ben zitten wij samen te eten in een restaurantje , gaan straks weer wild kamperen en morgen in Punta Arena's zoek ik een hotelletje op moet toch een keertje douchen en mijn kleren wassen . Zo genoeg info tot nu toe .
Groetjes aan iedereen thuis ik denk vaak aan jullie allemaal.

  • 28 Januari 2013 - 18:50

    Donny:

    Mooi verhaal weer een die chauffeurs zijn iddallemaal klootzakken Ghaha goede reis weer verder

  • 28 Januari 2013 - 19:12

    Maikel En Danielle:

    Hey lex...

    Super dat we zo wat van je horen. en dat je geniet van je fiets trip!!
    Kijk maar goed uit met dat wild kamperen!! We willen je tenslotte wel heelhuids terug zien in nl...
    Tot het volgend boeiend verslag

    Groetjes Maikel en Danielle

  • 28 Januari 2013 - 19:43

    Brenda:

    Haa schoonvaders,

    Wat super om iets van je te lezen en dat je al zoveel km's gefietst heb! Echt ontzettend stoer dat je zo langs de weg slaapt en alles! Hoop snel weer wat van je te horen vaderss!

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 21:06

    Roel:

    Leuk om je eerste verslag te lezen. Nu al benieuwd naar de volgende!

    Succes verder nog met de trip!

  • 28 Januari 2013 - 22:06

    Conny:

    Hehe eindelijk. wat had ik nou gezegd over vreemde mannen?kort van geheugen ist nie? Fijn dat het goed gaat met je en dat je ervan geniet.wel al veel gefietst had ik niet verwacht van je!thuis was je niet zo snel!nou veel fiets en campeer plezier en tot het volgendeverhaaltje,erg leuk om te lezen.dikke kus van ons alle en de hondjes.xxxxx

  • 28 Januari 2013 - 22:32

    Irene :

    Hey Menneke, Fijn dat het goed met je gaat !! Kijken uit naar het volgende verslag enne...... een keer een foto? xxx

  • 28 Januari 2013 - 23:08

    Ron En Simone :

    Hè moat fijn om te horen dat het allemaal goed met gaat.
    Let wel op dat je niet teveel hooi op je vork neemt met de tijd van fietsen.
    Verder heel veel plezier met je tocht.
    Hier gaat het ook allemaal door binnenkort inschrijven van de lichtjestocht.
    Jij doet zeker nie mee, hahaha
    Zet hem op moat ook namens mijn vriendinneke, oh ja heb je de sleutelhanger nog.
    Succes met de volgende kilometers en we wachten je volgende bericht rustig af.
    Blijf voorzichtig, groetjes van ons.

  • 28 Januari 2013 - 23:52

    Wil & Lenie:

    Wat ben ik blij wat van je te horen, zit al heel die tijd met jou in mijn kop over hoe het met je gaat. Gelukkig, het gaat goed met je, daar in die vreemde landen! Wel lief dat je zo maar bij een boer in zijn schuur mag slapen, maar langs de berm...voor geen goud! En blij dat jij je nu ook eens ergert aan een vrachtwagenshauffeur ;-). Op naar Chili , succes Alex xxx

  • 28 Januari 2013 - 23:52

    Wil & Lenie:

    Wat ben ik blij wat van je te horen, zit al heel die tijd met jou in mijn kop over hoe het met je gaat. Gelukkig, het gaat goed met je, daar in die vreemde landen! Wel lief dat je zo maar bij een boer in zijn schuur mag slapen, maar langs de berm...voor geen goud! En blij dat jij je nu ook eens ergert aan een vrachtwagenshauffeur ;-). Op naar Chili , succes Alex xxx

  • 29 Januari 2013 - 04:46

    Ben Kreeftenberg:

    Hi Alex
    Geweldig kerel. Ik Ken het gevoel. Ik wil je toch nog een paar tips geven. Tijdens mijn trips door Canada en naar Santiago de Compostella was de meest voorkomende reparatie gebroken spaken, meestal het achterwiel. Als je een achterwiel spaak moet vernieuwen en je moeite hebt aan de tandwielkant de spaak er in te steken dan kun je het kopje er of knippen en een liggende "Z" vorm
    buigen waar je het knopje hebt afgeknipt. Je kunt nu met wat goede wil en gefriemel van de andere kantde spaak er in steken en dit werkte voor ons totdat we het in een rijwielzaak het goed konden laten repareren. Hoop dat je het niet hoeft te doen en wens je veel succes.
    BenKr.

  • 29 Januari 2013 - 07:49

    Sander:

    Hey pa!
    Goed bezig! Respect!
    Die wind zal hoop ik voor jou wat afnemen als je meer landinwaarts gaat!
    En nu kan ik jou ook pesten dat je van je fiets gewaaid bent! :P
    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag en mogelijke foto's!
    Doe voorzichtig en we denken aan je!
    Keep Up the good work!!

    Liefs van je zoontje

  • 29 Januari 2013 - 08:14

    Harald Van Helderen:

    Hey Alex,

    Het is goed om te kunnen lezen dat je daar rond fietst met veel plezier
    Messchien was het beter geweest als je bij je eindbestemming begonnen was dan had je de wind in de rug gehad (ha ah ) of werkt dat niet zo.
    Vanaf hier wens ik jou en POLLEKE de belg een veilige volgende kilometers en ik denk dat je beter chauffeurs in een bestelbus kunt tegen komen dan vrachtwagens want die mensen kjiken nooit nergens naar.

    Mvg Harald Van Helderen.

  • 29 Januari 2013 - 09:00

    Henriette:

    Hoi schatje.
    Ben trots op je dat je al zoveel km in de benen hebt maar kijk je wel uit met dat wild parkeren want ik wil je weel heel terug thuis hebben en daar zitten ook allemaal wilde dieren. Pas ook maar op dat ze jr niet van de fiets adrijden. Leuk dat je nu ook een andere fietser bent tegen gekomen en dat je gezellig daar mee kunt kletsen op zijn Nederlands want Spaans wil natuurlijk nog niet zo lukken. We denken allemaal aan jou en blijven je volgen. Nog heel veel plezier en geniet ook eens een dag door niet te fietsen dat mag ook weleens zodat je de omgeving een beetje kan verkennen eant volgende week krijg je weer geld hoor
    Ik hou van jou heeeeeel veel en hoop snel weer iets van je te horen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Januari 2013 - 09:13

    Peter Loots:

    Wow Alex,
    Stoer verhaal zeg. Geweldig avontuur daar. Ik zeg doe voorzichtig en probeer maar een beetje bij die Belg te blijven.
    Succes Adios Peter

  • 29 Januari 2013 - 13:25

    Frans Van De Put:

    Hallo Alex
    Mooi reisverslag het is toch wel een groot avontuur pas wel op met slapen langs de kant van de weg
    Wel leuk dat je in zo,n uithoek toch nog een belg tegenkomt ik volg je ook via googlemaps nog veel veilige kilometers en ik blijf je volgen

    Groeten Frans van de Put

  • 29 Januari 2013 - 15:54

    Henriettr:

    Bel me even voor je dagboeknaam en wachtwoordd

  • 29 Januari 2013 - 16:45

    Evi :

    Heee alex!

    wauww ik heb echt respect !
    volgende keer moet papa maar met je meegaan haha (als ie beter kan fietsen ;)
    heel veel plezier en uitkijken he!

    Groetjess xx evi

  • 29 Januari 2013 - 19:24

    Sabrina:

    Leuk om te lezen dat je al zo ver hebt gefietst.
    Dat wildkamperen vind ik ook maar niets!
    Hoop datbje een busje perskindol bij je hebt tegen de enge mannen?
    Werkt beter en is legaler dan traangas ;-)

    Zet 'm op!!!

  • 29 Januari 2013 - 22:25

    Peter Maas:

    hoi Alex laat die bels alleen voorop rijden als je uit de wind kunt rijden anders komt t niet goed verder veel succes we volgen je mvgr peter maas

  • 29 Januari 2013 - 23:00

    Cees En Monique Donders:

    Alex, tof dat je droomreis nu eindelijk is begonnen geniet er van en denk een beetje aan jezelf wij denkenin idergeval aan jou tot hoorens.

    Cees & Monique

  • 30 Januari 2013 - 12:22

    Mart En Jeannete Gloudemans:

    Alex, wat leuk dat we je reis op deze manier kunnen volgen. Heel veel plezier en wil je wel goed uitkijken? Veel liefs xx

  • 30 Januari 2013 - 12:53

    Reinhardt Nijkamp:

    Alex petje af alleen al het reisverslag is mooi maar dat eten had ik niet in
    de kliko gedaan mooi uitgepakt en bij die vent voor zen neus
    naar binnen gewerkt dan maar paar keer meer pitstop gemaakt
    we hebben nu wel een probleem geen zangeres op het feest van peter maas
    maar komt goe hij doet het zelf al?!
    veel veilige kilometers,en houdt die belg zijn kpnt in de gaten!
    hartelijke groetjes en tot schrijvens.

    chauffeur van helderen Reinhardt.Nijkamp

    -



  • 30 Januari 2013 - 20:41

    Melanie:

    Hey Alex,

    Ook wij gaan jou volgen, leuk te lezen dat je al een heel eind bent opgeschoten !!
    Geniet en kijk uit.

    Gr
    Sergio & Melanie

  • 30 Januari 2013 - 22:40

    Peter Snels:

    Hoi Alex,

    Ook wij volgen jou via google eart.We kijken dan waar en welk stuk je gefietst hebt. Al heel wat kilometers in de benen!!
    Die stevige wind hebben we hier nu ook haha.
    Zoals iedereen schrijft BEN VOORZICHTIG MET KAMPEREN EN FIETSEN LANGS DIE GROTE JONGENS,jij hebt de tijd maar die chauffeurkes nie (dat weet je toch hihi) we willen je wel heel terug.
    Enne rijd die meneer Belg nu verder met je mee?
    Ik hoop dat je ondertussen een douche hebt genomen,je laat anders zo'n luchtje achter als je voorop rijd haha.

    Het is leuk om zo te lezen van je verre reis(droom) we kijken weer uit naar het volgende verslag.

    Alex doe voorzichtig en tot mails.
    Groetjes Peter en Joanny.

  • 30 Januari 2013 - 23:48

    Patrick, Patricia En Fenna:

    Hoi opa

    ik maar ook papa en mama zijn trots dat je dit doet.
    ik kan al goed aardappelen, groente en vleesje eten zelfs met vork.
    het kruipen gaat nu ook veel beter ik kan niet wachten tot we een x facetime.
    zorg dat je heel thuis komt want wil nog vaak met opa knuffelen en papa voor de
    gek houden.

    dikke kuzz van ons alle 3

  • 31 Januari 2013 - 14:01

    Fam. Slot S Gravenpolder:

    Hoi Alex,
    We volgen je vanuit ons mooie Zeeland. Toch mooi dat je hier nog zo,n leuk fietstocht in oktober hebt kunnen doen(was toen ook van dat lekkere weer als je nu hebt).hoop niet da je nu meer dan 40km achter elkaar hoeft te wandelen(herkansing in 2014?).
    Geniet van het fietsen en van de omgeving, dit maak je maar een keer mee.
    En niet alle truckers zijn klootzakken.
    Het ga je goed.

    Isabel
    Veerle
    Werner
    Klarie
    Leen

  • 01 Februari 2013 - 13:55

    Corryenwimlommers :

    wat leuk dat wij je kunnen volgen maar kijk goed uit
    grt van ons

  • 02 Februari 2013 - 14:18

    Nynke:

    Hoi alex gaat het goet? Vintje het daar leuk

  • 02 Februari 2013 - 14:20

    Nynke:

    Hoi Alex gaat het goet? Vintje het daar leuk? Groetjes Nynke & een dike knuffel

  • 02 Februari 2013 - 22:06

    Johan En Marion Schoenmakers:

    nou ik heb je verslag gelezen niet zo'n beste dag met wind en regen maar het lijkt mij wel een hele ervaring om door het land of no wear te fietsen ik neem mijn petje af voor je hoor ik doe het je niet na ik blijf het wel bij mijn microfoon vasthouden lijkt mij heel wat minder inspannig maar goed ieder het zijne ik wens je nog een fijne voortzetting van je fiets reis en we volgen jou via je site en hou vol kerel we denken aan je .

    groetjes marion en Johan

  • 04 Februari 2013 - 01:13

    Ron Van Der Staak:

    Hè ouwe reus leuk weer iets van je te hebben gehoord.
    Ja die wind, pech hè je kunt nu niet achter me fietsen.
    Ik hoop dat het je de komende dagen wat beter afgaat met de wind.
    Maar in jou eigen woorden, als je blijft fietsen kom je er vanzelf.
    En mocht het eens wat tegenzitten denk dan maar aan de strandwandelmarathon.
    Succes moat.
    Groetjes van ons allemaal hier.

  • 04 Februari 2013 - 08:44

    Henry:

    Hey Lexie, je bent een echte bikkel, ik zal je reisverslagen blijven volgen, pas goed op je zelf maat.
    Greetz Henry

  • 04 Februari 2013 - 11:36

    Marion Schoenmakers:

    Hoi Alex ik hoop dat alles goed met je gaat hou vol helemaal toppie respect.
    groetjes Marion

  • 04 Februari 2013 - 16:49

    Ton Amsterdam:

    Hai alex ,

    wat een bikkel ben je ook, fietsen kun je, dat heb ik al gezien in Spanje en Frankrijk. Zat net te genieten van de foto's die Ellen me heeft doorgestuurd, die waren mooi maar dit is nog mooier. Zal je blijven volgen en ook wat reacties nog sturen,

    groeten Ton

  • 04 Februari 2013 - 21:35

    Corrie Donders En Guus Lemmers:

    hoi Alex; ik vind het een machtige uitdaging; nog veel km's voor de boeg en laat je niet - net als Johnny Hoogerland gisteren - je van je fiets afrijden; het blijft dus opletten; geniet er vooral van; wij kijken uit naar je verslag en foto's; groetjes

  • 09 Februari 2013 - 16:10

    Peter Van Helvoirt:

    hoi broer. De droom is werkelijkheid geworden. Is de werkelijkheid nu als de droom? of is het nog mooier?- wellicht zal het de verwachting overstijgen omdat het gedroomde nooit de hele werkelijkheid kan omvatten. De vele indrukken en ervaringen die je meemaakt zullen zeker niet alledaags zijn. Volledig los van iedere beslommering of onnodige zorg zal jou totaal op laten gaan in deze wel heel speciale reis. geniet ervan. laat het fietsen "zijn''zonder doel. Er is geen doel, slechts het fietsen is doel. Groetjes en hasta la vista of zoiets. goede reis en we wachten op jouw bloemrijke beschrijvingen. want we willen weten of de woestijnen nu echt zo heet zijn en hoe je dit allemaal ervaart. Bon voyage

  • 09 Februari 2013 - 22:18

    Moeder Van Helvoirt:

    hoi Alex. hoe gaat het met je? hoe verloopt de reis? en gaat alles naar wens? ik mis je wel hoor. we vinden het een hele prestatie wat je onderneemt. iedereen spreekt erover. ik zou het wel leuk vinden als je wat meer zou schrijven. Ben je nog steeds bij die andere reisgenoten? en fiets je daar dan samen mee op?. groetjes mam

  • 09 Februari 2013 - 22:20

    Mam:

    hoi Alex. hoe gaat het met je? hoe verloopt de reis? en gaat alles naar wens? ik mis je wel hoor. we vinden het een hele prestatie wat je onderneemt. iedereen spreekt erover. ik zou het wel leuk vinden als je wat meer zou schrijven. Ben je nog steeds bij die andere reisgenoten? en fiets je daar dan samen mee op?. groetjes mam

  • 11 Februari 2013 - 08:44

    Martin En Corrie :

    nou wij wensen je een goede reis , en een pluim voor de eerste 500 kilometers , en er tegen aan maar weer , gr van corrie en martin uit Rijen

  • 16 Februari 2013 - 13:44

    Wizzey:

    Fucking chill man !!! Zeker respect he. Je weet zelluf!!

    Ik sinds kort ook internet heb (wat ik aftap van de buurvrouw)
    Maartoch dan kan ik je verslagen ook volgen man !!

    Ik wordt al muug als ik me achterband moet oppompen die staat al
    Meer als een jaar zonder lucht laat staan als ik naar et wagnerplein moet fietsen.

    Ik ben benieuwd naar je volgende verslagen en fotos.

    Laters man doe rustig en voorzichtig !!!

    Wizzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Punta Arenas

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2014

Vervolg 26 , en tevens laatste verslag.

08 Juli 2014

Vervolg 25

10 Juni 2014

Vervolg 24

11 Mei 2014

Vervolg 23

12 April 2014

Vervolg 22
Alex

Fietsen van Argentinië naar Alaska!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1678
Totaal aantal bezoekers 72174

Voorgaande reizen:

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: