Vervolg 1. - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Alex Helvoirt - WaarBenJij.nu Vervolg 1. - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Alex Helvoirt - WaarBenJij.nu

Vervolg 1.

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

10 Februari 2013 | Chili, Puerto Natales

Vanaf Porvenir samen met Sang die Belg de boot opgegaan naar Punta Arena's,naar een hostel waar ook een camping bij is nou ja camping gewoon een kleine voortuin waar de tentjes hutje aan mutje stonden. Voor 3000 peso's (5 Euro) per nacht kun je ook niet veel verwachten maar het belangrijkste je hebt er toilet , douche en je mag gebruik maken van de keuken.
Hier zijn wij 2 dagen gebleven en op woensdag morgen vertrokken naar Puerto Natales 250 kilometer verder ongeveer 3 dagen fietsen bij normaal weer. Maar net buiten Punta Arenas begint het te waaien wind tegen pal op kop , fietsen was onmogelijk , lopen ging ook niet hebben we 4 uur moeten schuilen de stenen waaide gewoon van de berm omhoog tegen je benen en de's nie leuk,die dag niet meer als 47 kilometer kunnen maken toen hebben we het ons zelf maar gemakkelijk gemaakt in een bus hokje paste precies voor 2 man en was nog wind dicht ook . Achter af hoorde we dat zelfs voor de Chilenen het zeer uitzonderlijk was met de wind tot windkracht 12.
De volgende dag zien we in de verte een fietser waar wij langs op in lopen en hoe is het mogelijk alweer een Belg samen koffie drinken inVilla Ttehuelches en wat inkopen vanaf hier is de komende 150kilometer ook weer niets te koop.piet zijn we al snel kwijt die kan ons niet bij houden en ik maar heb moeite om Sang bij gehouden.tot aan Morro Chico waar we tegen over een politie post in een lege schuur onze tent op mogen zetten net oprijd want de krampen kwamen in mijn benen.
Vanaf Morro Chico tot aan Puerto Natales is nog een 100 kilometer met forse tegen wind dus dat gaan we niet halen tot aan Estancia Tranquilo waar we bij een boer achter zijn schuur ons kampement mogen maken .Onderweg trouwens nog lekker gegeten bij hotel Rubes.
Nog nooit mee gemaakt 's morgens wakker gemaakt worden door een paard die keek ons aan met een kop van wat doen jullie in mijn wei.Ontbijten inpakken en weg wezen want er was geen wind maar na 5 kilometer had de wind ons alweer gevonden , de laatste 34 kilometer 3 en een half uur op gedaan maar dan zijn we ook in Puerto Natales waar onze wegen zich gaan scheiden,
ik ga naar camping Lili .
Gelukje voor mij 's morgens in de keuken komt erven stelletje ,Jeffrey en Jacintha, uit Apeldoorn bij mij aan tafel zitten die hebben voor mij Skype geïnstalleerd , s' middags gaan we naar een uitleg over het park Torres del Paine.
De andere dag inkopen doen voor 5 dagen want in het park is bijna niets te koop en vertrek ik alleen met mijn fiets naar het natuurpark na 95 kilometer met wederom veel tegen wind kom ik aan de ingang van het park camping opgedraaid eten maken en pitten . De ander dag word ik uitgenodigd door een Chileens gezin om mee te ontbijten daar zeg ik geen nee tegen . Park in gereden , camping opgezocht en rustig aangedaan ik was wel moe. Zelf weer potje gekookt en alles in plastic zakken onder mijn afdak op de tafel gelegd . De volgende morgen alles weg !!!! Hebben de vogels alles opgevreten behalve die halve ui verder alles ,appels ,broodjes ,bananen ,tomaten, perziken ,ik had alleen nog maar een paar koekjes die in mijn tas zaten . Een paar broodjes geschooid en toch maar naar de 3 torens vertrokken,eerst nog 40 kilometer fietsen , dan drie en een half klimmen door het bos en over rotsen tot boven aan. Vervolgens afdalen en 40 kilometer terug fietsen naar mijn tent alwaar ik pas om 1uur 's nachts aan kom totaal gebroken het lijkt wel of ik de marathon van Zeeland gelopen heb !
Volgende dag alles doet zeer dan maar wasdag van gemaakt .
Zaterdag morgen stevig ontbeten in dat restaurant daar , broodjes gemaakt voor onderweg ook de over gebleven broodjes van mijn tafel genoten heb ik mij toegeëigend en de lange weg(140) kilometer terug naar Puerto Natales wil ik in 1dag doen.
Gelukt zaterdag avond daar en wat is het fijn om na 300 kilometer over een wasbord weg van gravel en stenen weer op asfalt te mogen rijden.
Maandag inchecken voor de prachtige boot tocht van Puerto Natales naar Puerto Montt.
Zo dat was alweer genoeg info voor het thuis front .
Love you all de groetjes Alex.

  • 10 Februari 2013 - 21:47

    Brammus:

    Hey lex weer een mooi verslag heel veel succes grt bram corrine evy en lars

  • 10 Februari 2013 - 22:01

    Patrick Van Helvoirt:

    Hey pa fijn om te lezen dat het toch wel bevalt ongeacht de zware dagen met veel wind. Valt niet mee he om je eigen eten te beschermen tegen de rovers van de natuur he, hahaha. Is het park mooier als dat je verwacht had?? Ik ben nog steeds zwaar onder de indruk dat je toch iedere dag er weer kunt toezetten om toch weer op die (kut)fiets stappen en te trappen tot je volgende slaapplaats. Doe voorzichtig en nog vele veilige kilometers pa. Wacht weer op je volgende blog bericht. Xxx van ons 3 tjes. En doe voorzichtig en geniet er maaar lekker van.

  • 10 Februari 2013 - 22:24

    Peter Tromp:

    Goed bezig man. Heel veel veilige km's en hopelijlk minder tegenwind. Gtn Door en Peter

  • 10 Februari 2013 - 22:36

    Nicky Aarts:

    Lex wat een avontuur allemaal daar, wat een hoop dingen al meegemaakt en wat staat je allemaal nog te wachten? Ieder geval een ervaring die ze nooit meer van je kunnen afpakken. Ik zou zeggen nog heel veel plezier en succes. Zal je verhalen blijven volgen, zet hem op opatje! Gr Nicky

  • 11 Februari 2013 - 00:28

    Conny:

    Hee stoere broer, wat een avonturen daar!
    Leuk dat we je ook vanavond op skype hebben kunnen zien.Ik was al bijna vergeten hoe je er uitzag.Maar toen ik je weer zag kreeg ik meteen weer last van oprispingen.Gelukkig dat je mij niet hebt kunnen zien had je ook hetzelfde gehad, en je hebt het al zwaar genoeg met die wind.
    Ik heb meteen beeld hoe die vogels zich tegoed hebben gedaan aan jouw eten.
    Weer een leer voor de volgende keer. Ik heb toch wel veel respect voor je hoor dat je toch doorzet en elke dag weer gaat fietsen. Geniet er lekker van en doe voorzichtig (zeker met afgronden in het donker)
    Wij denken aan je elke dag!
    Toch mis ik wel iemand om te pesten en te klieren dus doe ik het zo maar.
    veel liefs van mij en een dikke winderige kus van jezus.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Februari 2013 - 08:07

    Bram:

    Hé Alex, fijn dat het goed gaat.
    En ook erg leuk om dit zo allemaal te lezen.
    Nu maar hopen dat het wat gemakkelijker gaat worden met de weersomstandigheden.
    Veel suc6 nog.
    Groeten ,Bram

  • 11 Februari 2013 - 09:50

    Ellen Van Boxtel:

    Hey lieve Alex,

    Fijn om je verhalen te lezen!! Ik ben stiekem toch wel jaloers op jouw!!! Alleen die wind daar zou ik zo van balen net zoals naar Santiago!!! Lekker vloeken&tieren op de fiets... Hahaha... Spannend dat wild kamperen&wat een luxe om uitgenodigd te worden om mee te mogen ontbijten.
    Ik heb trouwens deze site ook doorgeven aan Ton&Tonny&Rienk!!! Telt je motto trouwens nog steeds " in mijn lijf geen rotzooi". Hahahaha!!
    Nou Alex ik zie wel weer een appje of verslag van je.

    Dikke kus&we missen je!!!

  • 11 Februari 2013 - 10:59

    Marjan Müller:

    Ha die Alex,
    Fijn te lezen dat ondanks het harde werken op de fiets, het nog steeds goed met je gaat!
    Heb je je door die Belg laten duwen ? Dat schiet wel zo lekker op !!!!!
    Wij hebben bewondering voor je hoor, zo weer in je uppie verder, maar misschien kom je nog wel meer van die gekken tegen onderweg die een eindje met je meefietsen.
    Ik had niet verwacht dat er meer mensen waren die van die extreme tochten maken en zeker niet in dat gebied! Vergeet niet een lamme dag in te lassen he? Lekker even bijtanken en goed slapen is niet verkeerd he?
    Stiekem denk ik dat heel veel mensen best jaloers op je zijn ! Velen zouden het je graag nadoen, maar weinigen zetten ook echt die stap. Petje af hoor !
    Wij blijven je volgen wensen je veel sukses op je verdere tochten!
    groetjes Marjan en Ger

  • 11 Februari 2013 - 11:12

    Lenie Van Merkhoven:

    Weer ontzettend genoten van je 2e reisverslag, wat een avontuur zeg !!! En wat ga je allemaal nog meemaken, ben zo benieuwd! Kijk nu al weer uit naar de volgende! Wat me opvalt is dat de mensen ontzettend gastvrij zijn, bieden je ontbijt of onderdak aan, moet je toch wel een heel betrouwbare kop hebben ;-) Nou jongen, houd je beentjes soepel en je verstand erbij en genieten, xxx

  • 11 Februari 2013 - 12:39

    Frans Van De Put:

    Hallo Alex
    Weer een mooi verhaal met veel intresse gelezen ik begrijp dat je nu de boot opgaat van Puerto natales naar Puerto montt je zal wel een poosje op de boot zitten want ik zag dat het over land iets van 2300 KM is Alex veel succes en ik blijf je volgen

  • 11 Februari 2013 - 15:32

    Peter Loots:

    Hey Alex, Wat een gaaf verhaal zeg. En die wind.............. das gewoon 300 km tegen!!?? Nou hier is het zotte feest in volle gang en ik dacht dat jij wel ergens in een leuk plaatsje an het Z. Amerikaanse carnaval aan het genieten was, maar ne gewoon bikkelen. Nou RESPECT hoor!! Gtz Peerke

  • 11 Februari 2013 - 22:00

    Ben Kreeftenberg:

    Hi Alex
    Heb je reisverslag weer gelezen en ben wel een beetje jaloers. Wat het eten betreft moet je voorzichtig zijn. Je zult onderweg voor groter afstande moeten gaan waar geen voedsel te krijgen is. Maak zeker dat je goed blijft eten. Ik was 10 KG verloren in 2 maanden. Ik heb je route uitgezet op de kaart in Google Earth en blijf je volgen. Geniet er van en weesvoorzichtig.
    Ben Kr.

  • 12 Februari 2013 - 00:00

    Mart En Jeannette:

    Hoi Lex. wat een avontuur zeg! Hartstikke leuk om je zo te kunnen volgen.
    Heel veel plezier en we wachten met smart op je volgende verslag.
    Wel goed uitkijken hoor!xx

  • 12 Februari 2013 - 00:00

    Mart En Jeannette:

    Hoi Lex. wat een avontuur zeg! Hartstikke leuk om je zo te kunnen volgen.
    Heel veel plezier en we wachten met smart op je volgende verslag.
    Wel goed uitkijken hoor!xx

  • 12 Februari 2013 - 21:23

    Henriette:

    Hallo Schatje,

    Ik ben trots op je hoor als ik lees wat je allemaal doorstaan hebt de afgelopen tijd. Doe je wel een beetje voorzichtig zo dat je niet te gehavend terug komt doordat je iedere keer valt. Zorg goed voor je eigen en los ook regelmatig een rustpunt in anders houd je het niet cvol en je moet goed luisten naar je lichaam dat je niet te veel van je zelf vergt. Ik denk elke dag aan je en hou veel van je veel succes verder en tot snel weer horens. Kusjes jer schatjes Henriette en Floor.

  • 13 Februari 2013 - 13:05

    C Laude En Hannie:

    Hoi Alex,
    petje af voor je doorzettings vermogen ik was vakantie gaan houden met die wind. Maar ik lees dat je er nog steeds plezier in hebt het lijkt me wel mooi daar, maar ik zou het je niet na kunnen doen op de fiets met de motor mischien maar zelfs dat is nog niet eens zeker. ik hoop dat je veel foto's maakt dan kunnen wij ze bekijken als je terug bent. wij wensen je nog veel plezierige fiets kilometers en een goede reis. groetjes Hannie en Claude

  • 14 Februari 2013 - 22:10

    Tommy:

    He Alex

    Je bent niet alleen een goeie fietser maar het schrijven gaat je ook goed af zo in te lezen.
    Je maakt wel veel mee en je ziet ook veel let wel op de vrachtwagens want ze zijn groter als ze naast je rijden dan dat je er zelf in zit.Maar dat weet jij natuurlijk als geen ander!!
    Succes met je reis en zorg dat je er veel van geniet en op tijd goede rust nemen dan blijft het spannend en goed vol te houden.We volgen je

    Grt uit het koude en natte besneeuwdeTilburg
    Tommy en Deborah

  • 16 Februari 2013 - 13:24

    Jan Van Berendonken:

    Hey Lex goed bezig mooi verslag weer.goede reis.en tot het volgende verslag suc6 Gr. Jan en sharona

  • 16 Februari 2013 - 22:37

    Frank En Wilma Van De Laak:

    Hi die Alex! Kwam je reisverslag op t vizier door Evi, zij vertelde me erover, leuk dat we je zo beetje kunnen volgen, klinkt heftig en indrukwekkend de tocht waar je aan begonnen bent! Heel veel succes sterkte!!! Veel groeten van Frank & wilma uit t gezellige Goirle ;)

  • 17 Februari 2013 - 11:50

    Peter Snels:

    Hoi Alex,wat gezellig om je verhalen te lezen en foto's te kijken (zijn er niet zo veel haha). Goed de beentjes masseren,helpt tegen de krampkes. We blijven je volgen.
    Kijk goed uit en nog veel veilige kilometers.

    Groetjes Peter en Joanny.

  • 18 Februari 2013 - 09:56

    Ron En Simone:

    Hallo Alex weer een prachtig verslag van je reis. Leuk dat je toch nog mensen tegenkomt zover weg waar tegen je gewoon Nederlands kunt praten.
    Ja dat eten, ik denk zelfs dat de beesten daar er op toe willen zien dat je niet teveel aankomt.
    Zorg ervoor moat dat je niet teveel zo laat aankomt op je slaapplaats.
    Hier gaat het ook zijn gangetje maar moet wel wennen aan de Alex zondagsloze dagen.
    Heb op dit moment ook nog niet zoveel gefietst, vanwege het kloteweer hier.
    Namens ons hier een veilige trip verder en hou ons zeker op de hoogte.

  • 18 Februari 2013 - 21:08

    Astrid En Rob :

    Hoi Alex! Jee...man....wij zeggen RESPECT! Ben je wel voorzichtig? We willen je heel graag heelhuids terug zien. Ook wij volgen je en hopen op een nieuw blog-bericht. Erg leuk om te lezen en nogmaals RESPECT. Vanuit hier heel veel lieve groetjes voor jou met dikke kussen. Rob, Astrid, Jules en Freek xxxx

  • 22 Februari 2013 - 15:53

    Jan De Witte:

    hoiu alex,
    leuk om jou zo te kunnen volgen ! de eerste maand heb je er opzitten. heb je daar de wind altijd op kop ?
    was het misschien beter om van alaska naar vuureiland te fietsen !?? alhoewel tegenwind heeft ook zijn charme ! goed om af en toe nederlanders en belgen tegen te komen.
    volgende week ga ik even bij jullie op de zaak kijken. ben benieuwd hoe henriette het ervaart.
    we houden contact.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Natales

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2014

Vervolg 26 , en tevens laatste verslag.

08 Juli 2014

Vervolg 25

10 Juni 2014

Vervolg 24

11 Mei 2014

Vervolg 23

12 April 2014

Vervolg 22
Alex

Fietsen van Argentinië naar Alaska!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 855
Totaal aantal bezoekers 72164

Voorgaande reizen:

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: