Vervolg 2 - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Alex Helvoirt - WaarBenJij.nu Vervolg 2 - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Alex Helvoirt - WaarBenJij.nu

Vervolg 2

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

19 Februari 2013 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Goeie dag hier weer wat info over mijn reis.
Zoals ik al verteld heb de boottocht naar Puerto Montt was heel mooi en lekker ontspannend,3 dagen en 4 nachten in een echt bed en 3 maaltijden per dag doet een mens goed. Onderweg hebben we nog stil gelegen voor een gletsjer , een oud scheeps wrak gezien,dolfijnen en een prachtige natuur. Wel heeft het de hele reis geregend en gewaaid dus een goeie beslissing geweest om die boot reis te doen.Samen met Jeffrey en Jacintha uit Apeldoorn was het een leuke trip je werd ook wel een beetje bezig gehouden op die schuit filmpje kijken voldoende info en jawel Bingo Jeffrey had 2 hoofdprijzen te pakken.Een schuit was het wel het was een combinatie van passagiers en vracht boot maar ja de prijs is ervan dan ook naar
Vrijdag morgen om 3 uur aangekomen in Puerto Montt maar we mochten uitslapen tot 7 uur dan nog even ontbijten spullen pakken en eraf in de stromende regen.Eerst maar een goeie regenjas met capuchon kopen.
Ik wil door de bergen naar Bariloche fietsen even inlichtingen gewonnen of het mogelijk is om met de fiets naar Bariloche te gaan en dat kan zeggen ze.
Vanaf Puerto Montt via Puerto Varas naar Ensenada gegaan alwaar ik om 19.00 uur aankom zeik en zeik nat en de's nie zo leuk,maar ja je hebt niet alles in de hand,tent opzetten broodje eten en proberen te slapen. Ik zeg proberen want mijn buurman snurkt de bomen uit de grond en als hij stil is blaffen die kut honden heel de nacht.vroeg wakker het regent nog steeds alles nog kledder nat,daarom vlug in Bariloche proberen te komen waar het misschien beter weer is.
15 Kilometer toen was ik in Petrohué en de weg was weg ? Hier moet je een bootje op om over het meer te kunnen komen,alleen voetgangers en gelukkig kon mijn fiets ook mee maar pas de volgende dag de boot gaat 1 maal per dag 's morgens om half 11 en het was al 2 uur . Gelukkig was het gestopt met regenen en kon ik mijn tent opzetten en alles laten drogen.
Volgende dag half 11 vaart de boot weg en ik zit er op,mooi boot tochtje.
Aangekomen in Peulla is het nog 25 kilometer naar Puerto Frias waar je alweer een bootje op moet om over het volgende meertje te kunnen komen dus effe op de pedalen,eitje denk ik alleen moet je over een berg van meer als 1000 meter nog geen probleem maar het is zijn losse stenen modder gravel en een stijging van soms meer als 18% daar moet ik lopen en dan duurt het lang.
Om 17.00uur komiek aan in Puerto Frias alwaar ook de grens met Argentinië is de politie die een stempel moet zetten in mijn paspoort wil net naar huis gaan en vertelt mij dat ik hier niet kan blijven maar er is verder niks alleen een douane kantoortje en een politie postje verder niks.Het bootje is ook allang weg en vertrekt morgen pas om 12 uur. Uiteindelijk mag ik mijn tentje opzetten op een klein gras veldje. Eten ?? De etenszak is zo goed als leeg beetje macaronie stukje worst beetje tomatenpuree en het buikje is ook gevuld. Alleen op de wereld wat een rust tussen die bergen je hoort echt helemaal niks heerlijk.
Om 12 uur de volgende dag half uurtje varen komen we aan in Puerto Blest vanaf hier vertrekt de boot om half 5 naar Llao Llao 20 kilometer voor Bariloche.Tijdens het wachten lekker flinke biefstuk gegeten en een waterval bezocht beetje rond gewandeld het was tenslotte prachtig weer geworden.
Bootje weg om half 5 en ik zit er alweer op weer twee en een half uur varen tot aan Llao Llao .
Eerste beste camping dat is camping Petunia gelijk voor 2 nachten geboekt want al dat varen hakt er wel in haha.
Vandaag ben ik naar Bariloche gefietst,wat rond gekeken en jawel bij Mac Donalds aangeschoven voor een big Mac de eerste in 4 weken.Bariloche is net als alle andere toeristen plaatsen,druk ,duur ,soevenierwinkels ,hotels en een hoop stinkende auto's.
Op de terug weg inkopen gedaan en dan ga ik nu mijn eigen potje weer proberen te koken het lukt steeds beter ik laat het niet meer zo hard aanbranden als in het begin maar een keuken prinsesje zal ik nooit worden en waarom niet ? Omdat ik een manneke ben.
Al met al heb ik de afgelopen 9 dagen niet veel kilometers gemaakt maar wel ontzettend veel gezien en genoten.
Morgen ga ik weer op weg richting Angostura en dan naar San Martin de los Andes vandaar weer richting Chili om een paar vulkanen te bekijken in een natuurpark.
Ik hoop dat jullie weer genoeg geïnformeerd zijn en ik vind het hartstikke leuk jullie reacties te mogen lezen dat houd mij ook op de pedalen. Denk elke dag aan jullie allemaal, nou tot de volgende keer dan maar weer wanneer weet ik niet maar ik hoop binnen 14 dagen. Veel liefs van Alex xxxxxxx
P.s foto's kan ik nu niet toevoegen waarom weet ik niet.

  • 20 Februari 2013 - 07:57

    Ilona Van Schenkers...:

    Hey Alex....
    Supermooi om te lezen...! Ik volg je:-) geniet van alles om je heen, succes en blijf doorschrijven,
    Gr. Ilona

  • 20 Februari 2013 - 08:14

    Ron En Simone :

    Schitterend verhaal weer, jammer van het weer maar goed dat herken je wel aan ons Nederlandse klimaatje.
    Mooi dat je van die mooie dingen ziet, wachten echt de foto's af.
    Denk vooral goed aan jezelf en verzorg jezelf ook goed, en je weet goed eten haha.
    Succes moat met de volgende schitterende kilometers, ook namens de kids.
    Nynke heeft het vaak over je reis, we proberen ze zo goed als mogelijk over je reis te informeren, een kusje van haar en van Luca een stevige knuffel.
    Succes moat, Ron
    Ps. Simone vraagt of wat hebt aan de sleutelhanger

  • 20 Februari 2013 - 08:22

    Jan:

    Hallo baasje. Mooi verslag weer , het bevalt goed zo te lezen behalve de regen dan . Wens je nog veel plezier en een goede reis Gr. Jan en sharona

  • 20 Februari 2013 - 10:22

    Conny:

    Hee bruurku,

    van dat koken is kwats, ons pa kon ook koken en dat was geloof ik ook een manneke. Maar vooruit dan maar! Was ik dan toch maar meegegaan! Dat fietsen lukt wel maar met dat varen heb ik niets mee!
    Genieten doe je wel als ik het zo lees, groot gelijk zoiets doe je maar een keer in je leven.
    En de volgende fietstochten doe je maar in je dromen! Nou lieverd kijk uit en geniet verder van de omgeving en de vrijheid.
    We kijken weer uit naar je volgende verslag.

    xxxxxxxxxx ook van de honden die snappen er niets van zondag"s avond.
    Jezus

  • 20 Februari 2013 - 11:32

    Jos :

    Heeee die Alex,
    Met veel plezier en vooral veel respect lees ik je verslagen ik vind het toch knap hoor dat je zo'n reis maakt.
    Hier op het thuisfront zijn wel wat veranderingen gebeurd zo zijn petra en ik als goede vrienden uit elkaar gegaan. Niet dat ik je hier mee wil opzadelen maar wilde het je wel laten weten.
    In elk geval zal ik je verslagen met plezier blijven volgen en wens je nog veel succes en goed weer op je verdere tocht en net als iedereen hier zullen we ook we ook blij zijn als je reis geslaagd is en we weer met je aan de koffie zitten hihihi.
    Alex succes met je rit tot het volgende verslag.

    Groetjes Jos

  • 20 Februari 2013 - 12:02

    Irene:

    Wauw alex , wat een avontuur en wat een andere wereld ! Misschien iets dat conny en ik overkomen ? Conny voor het fietsen en ik voor de boottochtjes ? Marcel laat ik dit dus niet lezen he.... ;-) Doe je best menneke xx ps. Op die foto van Sander van Floortje kun je pas echt zien dat ze veul lilliker is dan onze Sammy whaaaaaaaa

  • 20 Februari 2013 - 12:32

    Hannie En Claude:

    leuk om te lezen Alex,,gaaf om al die mooie dingen te zien onderweg en jammer dat je zoveel regen hebt,,veel succes nog en we kijken alweer uit naar het volgende verslag!!! xx Hannie en claude

  • 20 Februari 2013 - 14:21

    Lenie:

    Hey Alex, heerlijk weer die verhalen van je te lezen. Hoe blij kun je zijn met McDonalds hè? En dat de weg plotseling ophoud...nou dat hebben wij ook wel eens meegemaakt maar dan in Nederland ? Moet je inderdaad met een trekpontje over maar...die was er niet! Gr. Lenie ❤

  • 20 Februari 2013 - 15:42

    Mart En Jeannette:



    Ha die Lex, steeds leuk om je reisverslag te lezen! Succes! we bliven je volgen.
    Dikke kus en veel liefs xx

  • 20 Februari 2013 - 19:55

    Ton:

    Als je aleen maar probeert met de boot te gaan had je toch die home trainer mee moeten nemen zoals ik tegen je gezegd heb.
    Geintje Alex !!!
    Mooie verhalen lees ze graag
    Gr. Uit baarschot

  • 20 Februari 2013 - 20:02

    Astrid:

    Lieve Alex! Wederom...RESPECT! Leuk, jouw verhalen...smullen ervan...ga zo door! Geniet van alles en blijf voorzichtig. Dikke kussen Rob, Astrid, Jules en Freek xxxx

  • 20 Februari 2013 - 21:30

    Ben Kreeftenberg:

    Hi Alex
    Blijf die fourage tas bijvullen elke kans je krijgt. Op een van mijn tochten in Noord Canada hebben we gevogelte en vis en paddestoelen gegeten als alternatief en aanvulling voor onze voedsel voorraad.
    Ook het wassen van de kleren moet je doen elke gelegenheid je hebt. Ik had deze keer een beetje moeite met de route te vinden maar denk dat ik alles nu heb gevonden . Ik begin steeds meer jaloers te worden. Wens je een gode reis en kijk uit naar het volgende verslag.
    Ben Kr



  • 21 Februari 2013 - 00:24

    Mari:

    Hee broeder,
    mooi verhaal! Genoeg te beleven daar zoals je erover schrijft. Ben trots op je.
    Fiets en vaar ze. En vooral; geniet er van en kijk uit!!
    Tot het volgende verhaal.
    Groetjes, Mari en Anita.

  • 21 Februari 2013 - 14:41

    Frans Van De Put:

    Hee Alex mooi verhaal ik heb het er met Peter Maas overgehad dat je wel enkele dagen op de boot zou zitten we hadden de route op google maps bekeken en zagen dat het naar Puerto Montt geen doen was met de fiets nogal hoge bergen met veel sneeuw. je hebt zo,n boottochtje wel verdiend na enkele weken fietsen. lekker eten en een goed bed en veel gezien en daar gaat het toch om Alex ik blijf je volgen en nog veel veilige kilometers

    Groeten Frans van de Put

  • 21 Februari 2013 - 19:52

    Ton Zebregs & Lily Klomp:

    Hallo Alex,
    We volgen je reisverhalen met plezier.
    Bon Voyage!
    Ton en Lily, Matthijs, Juul en Dickie.

  • 21 Februari 2013 - 21:26

    Jeannette Emmen:

    hoi alex ook ik volg je verhaal. geniet er van en ook goed voor je zelf zorgen he.het is prachtig wat je allemaal meemaakt ( behalve het weer dan) maar dat zal ook wel beter worden. geniet er maar van. lieve kusjes van justin en mij. xxxxx

  • 23 Februari 2013 - 12:53

    Lia ( Moeder Kevin ):

    Hoi stoere biker,

    Geweldig om te lezen hoe het je vergaat. De natuur laat duidelijk niet met zich spotten.
    Dus opboksen tegen weer en wind, knap hoor.
    Gelukkig dat je af en toe kunt bijkomen op een bootje, camping en ook zo nu en dan extra lekker
    kunt eten. Geloof meteen dat jouw eigen prutje steeds beter gaat smaken.
    Oefening baart kunst. Miischien dat het nog ooit een keukenprins is geworden.
    Hier is het koud, voor onze begrippen, dus kachel aan en dikke jas om naar buiten te gaan.
    Voorspelling is dat het weekend weer wat gaat sneeuwen.
    De meeste kou, ijs en sneeuw ligt al achter ons, kan alleen maar beter worden.
    Vandaag komen de kinderen, mijn vader is 89 geworden dus daar moeten we wel even een taartje opeten.
    Hoop dat je onderweg nog veel leuke en lieve mensen tegekomt, maak de trip extra speciaal.
    Geniet vooral en zorg dat je geen kleerscheuren oploopt.
    Wij volgen jouw reis door jouw verslag met veel plezier.
    Tot mails, groetjes lia en rien

  • 24 Februari 2013 - 16:26

    Aimé:

    Hallo Alex,
    leuk dat er nog wat nieuwe foto's zijn bijgekomen bij het reisverslag. Ik fiets hier ook bijna nog elke dag. Wel naar mijn werk en in een minder mooie omgeving dan waar jij fietst. Weer ligt er sneeuw hier, dus je hebt je zin wederom gekregen. Nog een paar weken en dan hopen wij ook van wat hogere temperaturen en van wat zon te kunnen genieten. V.w.b. het kaarten, kan nog redelijk goed partij geven tegen de drie dames. De jägermeister drink ik zelf wel op, koop wel een paar nieuwe flessen zodra je terug bent.
    Zelf ook goed blijven drinken onderweg en voorkomen dat je uitdroogt!
    Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje. Wij kijken elke dag uit naar jouw nieuwe berichten, foto's en zien graag nog wat video films tegemoet zodra je weer uit het reservaat bent waar je nu in Chili aan het fietsen bent. Nog veel plezier en zien de volgende berichten over de laatste belevenissen weer graag tegemoet.
    Groeten, Aimé

  • 27 Februari 2013 - 19:45

    Ellen Van Boxtel :

    Hey stoere vent!!!
    Ik geniet elke keer weer van je reisverslag... Heerlijk om te lezen...De buurman die snurkt, hmmmm komt me bekent voor of iemand die een zak kroepoek mee zijn tent in heeft genomen!!!! Hahahahaha
    Ik heb respect voor je&vind je een bikkel!!
    Dikke knuffel&tot het volgende verslag of appje!!!

  • 28 Februari 2013 - 17:30

    Peter:

    Hey Waterfietsert,
    Goh wat een gaaf verhaal zeg. Als de regen nu eens wegblijft en het alleen goed fietsweer wordt.......zou fijn zijn toch?
    Weet je zeker dat die snurker je buurman was, was het niet je eigen echo............!
    Succes kerel, maar doe voorzichtig
    Gtz Peerke

  • 03 Maart 2013 - 13:24

    Rene Vogelsang:


    Hee echt leuk voor u ik krijg nog steeds de kriebels als ik de zo allemaal lees had ik toch mee willen maken
    Maar toch heb er nog steeds de ge zo iets doet het is en blijft een hele uitdaging en de verdient echt respect. Ik hoop dat het u lukt deze tocht te volbrengen . vanaf deze succes en sterkte boaske met vriendelijke groetn uit Tiburg noord de fam .Vogelsang

  • 03 Maart 2013 - 21:12

    Tonnie Van Hooff:

    hallo alex,

    ik heb de waarbenjenu site bij mijn favorieten gezet, ik ga je nu volgen tot in alaska (want eerder hou jij zeker niet op). dit is toch effe iets anders dan naar compostella, ben hartstikke jaloers. dit is niet voor iedereen weggelegd, alleen krachtpatsers zoals jij kunnen dit aan. fijne reis nog, en let op voor voorbijraggende vrachtwagens, dat lijkt me het grootste gevaar.

  • 04 Maart 2013 - 13:22

    Peter Snels:

    Hello Alex,

    Ik zeej de gek (Joanny Snels)zal even een stukske schrijven. Peter is weer vertrokken naar Engeland en ik zit 7 weken met mijn pootje in de gips,na een operatie aan mijn voet.De hele dag maar zitten met de voet omhoog. Dus dacht ik,kan wel effe naar Alex schrijven. We lezen jou reis verslagen met veel plezier.We vinden het nog steeds knap om zoveel kilometers te fietsen door weer en wind.
    Ook wel gezellig dat je af en toe un bietje nederlands kunt kleppen met mensen die ook een route fietsen. Ik snap alleen niet dat een chauffeurke nie zijn eigen potje kan koken( haha) Gij wordt ook zeker te veul verwend door jullie Jet thuis.
    We zijn benieuwd naar de foto's van de vulkanen en al het andere moois dat je tegen komt.
    Blijf voorzichtig en kijk goed uit.( en je eten niet meer weg laten jatte )

    Groetjes van ons vanuit de Reeshof.
    Peter en Joanny.x

  • 05 Maart 2013 - 23:17

    Els Van Berkel:

    Hoi Alex,
    iedereen heeft het over 25 tinten grijs?, maar ik denk dat het bij jou ook af en toe wat grijs voor je ogen is? Al is het maar van de regen! Jammer , met een beetje zon is alles veel mooier. Ik geniet van je verslagen. Ik denk dat zo'n trip niets voor watjes is? Of heb ik het dan mis?
    Even een vraag van huishoudelijke aard, heb je de gum al gebruikt? Of heb je de onderbroeken nu pas fijn ingereden? Alex ik kijk uit naar het volgende verslag, vond deze al zeer spectaculair!!
    Doe voorzichtig en geniet ervan!

    Gr en een knuffel van els.

  • 06 Maart 2013 - 14:01

    Peter En Door Tromp:

    Hoi lex, is wel een machtige reis zeg, en ondertussen leerde nog koken ook. Wordt nog wel iets mee
    jou. Nog veel veilige km's kerel, gtn door en peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Carlos de Bariloche

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2014

Vervolg 26 , en tevens laatste verslag.

08 Juli 2014

Vervolg 25

10 Juni 2014

Vervolg 24

11 Mei 2014

Vervolg 23

12 April 2014

Vervolg 22
Alex

Fietsen van Argentinië naar Alaska!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1096
Totaal aantal bezoekers 72164

Voorgaande reizen:

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: