Vervolg 3 - Reisverslag uit Collipulli, Chili van Alex Helvoirt - WaarBenJij.nu Vervolg 3 - Reisverslag uit Collipulli, Chili van Alex Helvoirt - WaarBenJij.nu

Vervolg 3

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

06 Maart 2013 | Chili, Collipulli

Even weer up daten is al weer een poosje geleden maar ja in de natuur parken hebben ze ook geen internet.
Zo als ik verteld heb ga ik van Bariloche richting Villa La Angostura . Net als ik weg wil rijden komt er een echtpaar op de fiets aan het zijn Canadezen uit Toronto en fietsen hier een paar weken rond,praatje maken , koffie drinken , nog wat kletsen ook zij hebben in April hun eerste klein kind gekregen ook een meisje leuk. Maar ja met al dat kletsen ben ik pas om half twee weg maar ja tijd genoeg ik ben tenslotte niet op de vlucht.
28 Graden lekker zonnetje niet te steile heuveltjes wat wil een fietser nog meer? Na 45 kilometer, pang, gebroken spaak hier op deze gladde asfalt weg en niet op die steen slag wegen!!!!
Na nog eens 20 kilometer camping op gereden eerst even zwemmen in het meer en dan maar voor de eerste keer in mijn leven een nieuwe spaak zetten nu komen de wijze lessen van Ron van de Staak van pas , en ! Ik heb goed opgelet perfect uitgevoerde reparatie.
In Villa La Angostura voor de laatste keer Argenteinse peso's gepint want over 3 dagen verlaat ik Argentinië en ben ik weer in Chili en kom niet meer terug in Aregentinië. Door bossen en langs meren ben ik na 60 kilometer bij het Corentoso meer waar ik mijn campement op sla voor de nacht.
De zoveelste zomerse dag op rij het is toch fijner wakker worden met de zon als met de regen . Nog 80 kilometer naar San Martin de Los Andes onder weg kom ik nog een fietser uit Denemarken tegen praatje gemaakt en dan weer verder. Ter hoogte van het Falkner meer krijg ik weer asfalt onder mijn wielen , de weg gaat nog een paar keer flink omhoog en naar beneden maar de laatste 12 kilometer gaan berg afwaarts en in vogelvlucht bereik ik San Martin deLos Andes alwaar ik een camping aan de rand van de stad vind .
De andere dag kan ik mijn bed niet uit en besluit maar een dag langer hier te blijven ben tenslotte eigen baas.
San Martin uit gereden de volgende dag en na twee kilometer links af richting Hua Hum gelijk weer op de steenslag en steil omhoog en wat een slechte weg!!!! Dat hier mijn fiets of ik zelf niet door midden breek is mij nu nog een raadsel twee dagen geleden op een vlakke weg gebroken spaak en nu niets tenminste tot nog toe . Het is gelijk wel een stuk rustiger op deze weg in 2 uur tijd 3 auto,s gezien dat was in San Martin wel anders dat was ook weer zo'n toeristen stad. Vandaag wil ik tot in Puerto Pirihueico komen waar ik weer een bootje moet hebben om over het meertje te komen. Bij de grens geen problemen met de Argenteinse douane maar bij de Chileense douane moet ik al mijn tassen uit pakken of ik toch geen fruit of groente mee de grens over zou nemen . Nog 8 kilometer naar Puerto Pirihueico kom ik daar aan om half acht aan kan ik nog net met de boot naar Puerto Fuy mee maar daar aangekomen aan de ander kant is het al bijna helemaal donker geworden , dan de tent maar op het grasveldje bij de boot op gezet slaapt ook goed en voordelig.
Richting Conaripe over bergen , door valleien , door bossen en langs meren met een lekker zonnetje dat is heel leuk fietsen tot net voor Conaripe dan gaat de steenslag weg wel heel steil omhoog maar ja als je blijft trappen kom je er uiteindelijk toch wel.
Wat een genot om vandaag weer de hele dag op asfalt te mogen rijden die dat uitgevonden heeft moet ook een Nobel prijs krijgen.
Vandaag via Villarrica naar Pucon gereden want ik bevind mij nu tussen de vulkanen en wil een vulkaan beklimmen.In Pucon een camping gezocht , eten alweer zelf gemaakt ,het lukt steeds beter, en slapen maar dat kon pas na 4 uur 's nachts want er was ėėn of ander muziek gebeuren in dit dorp en de volume knop stond op standje tien. S'morgens even kijken op een andere camping wil ik daar net vanaf rijden word ik aangesproken door een Duitser op een fiets ook een praatje maken , want die mensen versta ik tenminste , of ik iets aan het zoeken ben? Ik vertel hem wat mijn plannen zijn vulkaan beklimmen en wat rond kijken blijkt hij ook zoiets te doen . Deze Duitser heet Rudi en die woont al 18 jaar elke winter hier in Chili en verteld mij dat hij dat ook doet rondleidingen en vulkaan beklimmingen . Ik ga met Rudi in zee en s'middags gaan we al naar een warm water bron en zwemmen in een berg beek maar daar waar geen toeristen komen en waar de entree gratis is. Op de terug weg nog een paar verborgen watervallen bekeken en de dag afgesloten met een lekker koud biertje op een terrasje. De volgende dag spreken we af als het goed weer is om een vulkaan te gaan beklimmen dan is hij al om half acht bij mijn tent.
Klok slag half acht staat der Rudi bij mijn tent het is wederom prachtig weer we gaan de Ouetrupillan vulkaan 3kwartier met de auto dan de rugzak gepakt en lopen. Eerst 2 uur door de bossen tot boven de boom grens en dan nog twee en een half uur over rotsen en stenen om tot bij de krater te komen maar dan heb je ook een prachtig uit zicht . De krater heeft een door snee van wel 400 meter en is bedekt met sneeuw , even uitrusten wat eten en drinken en vooral kijken. Terug naar beneden gaat toch wel iets sneller op de terug weg hebben we nog een paar watervallen bekeken en om 19.00 uur was ik moe maar voldaan weer bij mijn tent even Rudi nog betaald bij hem betaal ik maar de helft als op een ander en je zit niet tussen die honderden toeristen. Op die beklimming van die vulkaan zijn we op de hele dag maar 3 mensen tegen gekomen.
Tegen de morgen een ontzettend onweer met bliksem en donder.
Au au au alles doet wel een beetje zeer van dat uitstapje van gisteren maar ik wil toch wel weer een stukje gaan fietsen het duurt wel allemaal,lang voor dat ik ingepakt ben,komt Rudi om 11 uur met warme thee dus nog effe thee gedronken en dan maar weer op weg. Via Villarrica wil ik langs het meer naar Cunco rijden bordje Cunco volgen na 18 kilometer links af krijg ik me daar toch een helling steil tot wel 23 procent er komt geen eind aan,hele stukken moeten lopen mijn achter band slipte weg en dan sta je stil en zo steil dan kom je niet meer opgestapt. 4 kilometer twee en een half uur over gedaan want een fiets van 52 kilo naar boven duwen valt niet mee. Ik heb even overwogen om eerst mijn tassen naar boven te brengen en dan mijn fiets te halen . Om 22 uur boven bek af en hartstikke donker tassen en de fiets over een hek gemieterd tent op zetten en slapen . De andere morgen doet alles zeer voeten , enkels , kuiten , knieën boven benen , armen , rug alles doet zeer ook niet gek eerst een vulkaan beklimmen en dan gisteren nog die helling.maar ja het leven gaat door ik moet ook weer naar beneden , stapvoets met voor en achter rem constant ongeknipten en met twee voeten aan de grond ga ik met een slakke gangetje naar beneden mijn Garmin geeft op een gegeven moment 26 procent naar beneden aan , de remmen beginnen al te stinken.
Uiteindelijk zonder te vallen bereik ik Cunco waar ik in het parkje een broodje ga zitten eten . Als ik weer verder wil zie ik een spijker in mijn achter band zitten en die loopt langzaam leeg dus fiets op zijn kop en mijn eerste lekke band plakken.
Nog 35 kilometer naar Melipeuco daar is niet veel te doen maar verder kom ik niet ik ben bek af. Op een kleine boere camping ben ik de enige gast ,douchen moet je binnen bij die mensen zelf doen ,wel is het hier lekker rustig en ook hier blijf ik twee dagen om mijn batterijtje weer wat op te laden. Lekker zo'n dagje helemaal niks doen kon ook niet veel doen want alles doet nog zeer maar wel lekker heel de dag lezen en puzzeltjes maken.
Ik wil nog 1 natuur park door langs de Llaima vulkaan en om de pparaplu bomen te zien . Na die extra dag rust ben ik lichamelijk weer een beetje hersteld en kan ik weer op weg . Na 30 kilometer in het natuurpark Conguillio bij een meertje tent op gezet en nog een keertje rustig geslapen want na dit natuurpark heb ik het wel voorlopig een beetje gehad met die steenslag wegen , die noemen ze hier trouwens ripio ,en ga richting Curacautin en dan bij Victoria de Panamericana op. Dit is de grote verbindingsweg tussen noord en zuid hier mag je met je fiets op de vluchtstrook rijden. Vanaf het meer in het Conguillio park is het nog 97 kilometer naar Victoria al waar ik mijn eerste hostel neem een chauffeurs restaurant aan de Panamericana waar ze ook kamers aan fietsers uit Nederland verhuren . Hier zit ik op mijn bed,na een goede maaltijd genuttigd te hebben, dit nu te typen en hoop jullie weer voldoende op de hoogte gebracht te hebben.namens mij allemaal de hartelijke groeten uit het zonnige Chili tot de volgende briefing
Kusjes voor de dames en handjes voor de heren Alexxxxxxxx

Voor de geïnteresseerde tot nu toe 1940 kilometers en 21.734 hoogte meters.

  • 06 Maart 2013 - 08:19

    Ron En Simone:

    Mooi verslag weer moat, fijn om te horen dat je ook met je materiële pech overweg kunt.
    Helaas is dit met zo'n rit niet uit te sluiten.
    Ja dat lopen dat ligt je niet zo he, hadden we in Zeeland al gemerkt haha.
    Maar leuk dat het er allemaal mooi is.
    Hier gaat het allemaal zijn gangetje het fietsen met Roel opgepakt want als je terugkomt zal ik superfit zitten, met jou km in de benen.
    Wij wensen jou veel succes de komende dagen/weken, we houden je elke dag in de gaten, gewoon omdat we je een leuke vent vinden.
    Binnenkort gaan we weer een bakkie pakken bij Jetje, wat een topvrouw heb je toch.
    Zet hem op moat en tot het volgende berichtje.

  • 06 Maart 2013 - 08:45

    Patricia:

    He schone vader,

    ben toch wel een beetje jaloers.
    niet op het fietsen natuurlijk maar dat je zulke mooie dingen ziet en ook leuke dingen doet.
    geniet er maar lekker van. jet en patrick zorgen ervoor dat het allemaal goed gaat met de zaak.
    en je andere schoondochter heeft zelfs mee geholpen banden snijden...
    met fenna gaat ook alles goed. ze groeit als kool en loopt als een dolle met
    een loopkarretje. loslopen doet ze nog niet maar dat zal niet lang duren.
    veel succes en plezier nog.

    dikke kuzz van ons, en een hele grote knuffel van fenna

  • 06 Maart 2013 - 08:55

    Henriette Van Helvoirt:

    Hoi Schatje,

    Fijn weer wat van je te horen via je blog en ik lees dat je voldoende mensen tegen komt van verschillende nationaliteit dat is naatuurlijk wel gezellig. Zoals ik uit je verhaal kan uitmaken vind je het nog ontzettend leuk buiten de flinke klimmen na dan. Ik zag je op de foto ook zitten in een warme bron dat was natuurlijk wel onzettende ontspannen in dat warme water? Hier gaat ook alles zijn gangetje en we redde het wel ons Patrick en ik samen. Ons Sander is natuurlijk gewoon rijden en ons Patrick is ook met de regelmaat aan het rijden en ik zit het meeste op kantoor. Ons mam is gisteren geopereerd en de operatie heeft ruim 4 en half uur geduurd maar alles was goed gegaan. Ik ga vanmiddag even kijken op het ziekenhuis hoe het er mee gaat. Schatje ik hoop je binnenkort weer eens op skype te hebben en als je dat van te voren zou kunnen aangeven want Patricia en ons Patrick zouden ook graag met je willen skypen. Dikke kus van je 2 lieve vrouwtjes Floortje en Henriette xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 06 Maart 2013 - 10:28

    Wil & Lenie Van Merkhoven :

    Hey Alex,
    Geweldig weer om alles te lezen wat je zoal meemaakt! Uit je verslagen en foto's blijkt wel dat je ontzettend aan het genieten bent! En 23 % omhoog op je fiets is niet leuk, maar je hebt 'm dat wel geflikt...en dat zal je altijd bij blijven.
    Hier in de Regge is alles OK, veel liefs van ons ❤

  • 06 Maart 2013 - 10:50

    Harald Van Helderen:

    Hoi Alex,

    Wat een avontuur ik heb veel respect voor wat je doet het is nl nog al wat maar je kunt aan je verslag en foto's zien dat je het daar uitstekend naar je zin hebt ondanks de pijn en vermoeidheid die ook wel eens voor komen.
    Wij wensen je vanaf de mooiste stad van ons land een prettige en veilige fiets kilometers toe zien uit naar je volgende verslag

    Mvg Harald,Bianca en Luke

  • 06 Maart 2013 - 14:28

    Ton Amsterdam:

    Hai Alex ,
    zit gewoon uit te kijken wanneer er weer een vervolg is te lezen. Kan nog herinneren dat ik met jullie richting Santiago ging en ook al een keertje ben gestopt en dat was echt geen 23% maar veel minder. Dus jij mag gerust afstappen hoor, ik zou ook niet boven zijn gekomen. Je maakt wel mooie dingen mee, gewoon jaloers van te worden. Probeer je reis op de kaart na te gaan, maar ben er nog niet helemaal uit, komt misschien nog. Enne een lekke band en een spaak dat valt toch allemaal wel mee na 2000 km. Hoop dat je er weinig mee te maken krijgt en je tocht voorspoedig verloopt, duurt alleen nog een tijdje, veel plezier en fiets ze ,

    groeten Ton

  • 06 Maart 2013 - 17:54

    Han&karin:

    hee die Alex, wat fijn jou zo te kunnen volgen. wij kijken echt altijd weer uit naar een verslag van jou, ik zou zeggen maak er een boek van en ik ben de eerste die een er een zal kopen.
    blijf genieten en we horen weer graag van je . Groetjes Han & Karin

  • 07 Maart 2013 - 20:20

    Conny:

    Hee broertje,

    leuk weer iets van je te lezen met al je avonturen! Lijkt net een jongens boek.
    Fijn dat je ook kunt genieten van al die mooie dingen die je onderweg tegenkomt, tis tenslotte zoals je zelf zegt geen vlucht. Blijf genieten van al het mooie en het goede weer, want volgens mij gaan we hier
    in nederland de lente overslaan en blijven we voorlopig in de winter.

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel groetjes van ons alle. xxxxxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2013 - 22:58

    Cees & Monique :

    lex, zo te horen & te zien gaat het nog steeds goed, houwen zo en genieten van allles wat er te zien en te doen is. we blijven je volgen

    Cees & Monique Donders

  • 09 Maart 2013 - 12:10

    Lineke:

    Hoi Alex,
    Wat fijn dat het zo goed gaat ondanks de probleempjes met je fiets.Ik vind het leuk om je verslagen te lezen zo zijn we er toch een beetje bij. heel veel plezier groetjes lineke

  • 09 Maart 2013 - 14:22

    Frans Van De Put:

    Hee Alex
    Mooi verhaal fijn dat het weer beter is maar hellingen van 23 % poepoe dat is niet niks je zult inmiddels wel dikke kuiten hebben ik ga dadelijk eens op google maps kijken waar je nu precies zit
    nou Alex nog veel veilige kilometers en tot het volgende verslag

    Groeten Frans van de Put

  • 10 Maart 2013 - 15:50

    Peter Loots:

    Jij bent toch ook zo'n handige kerel. Kletst je overal binnen, kan fietsen repareren enz enz.
    Top verhaal weer. Ik denk dat er een hoogtemeters record aan zit te komen..........

    Doe voorzichtig en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.

    SeeYa Peerku

  • 10 Maart 2013 - 20:38

    Ben Kreeftenberg:

    Hi Alex
    Weer een goed verhaal.
    Ik had altijd moeite en weinig tijd om zulke lange verhalen te schrijven tijdens mijn tochten maar het thuisfront was altijd blij als er weer wat nieuws was. Voor jezelf ook leuk om te zien hoeveel mensen met je meeleven op zulke lange tochten en telkens weer reageren op jouw avontuur. Ik ben ook weer begonnen met fietsen. Het weer is nu weer wat beter en warmer. Wens je veel plezier en goede reis.
    Ben Kr.

  • 11 Maart 2013 - 20:28

    Melanie:

    Hey Alex,

    Het gaat je goed , heel fijn om te lezen!
    Superleuk om jouw avontuur zo mee te mogen maken.
    Geniet van alles ( maar dat doe je al ) en we kijken weer uit naar jouw volgende
    verslag.

    Groeten
    Sergio & Melanie

  • 16 Maart 2013 - 10:57

    Charlotte:

    Hoi Alex,
    Hier een berichtje van ons (de buurtjes van Conny) wat een leuk reisverhaal ik lees het met veel plezier!!!
    Wij wensen je nog veel fietsplezier en kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier en geniet van de schoonheid van de natuur.
    Grroetjes
    Joop en Charlotte

  • 16 Maart 2013 - 11:12

    Peter Tromp:

    Hoi Alex, ben nu wel beetje jaloers. Is een prachtige ervaring. Je kunt trouwens boeiend schrijven. Goed van jou dat je al meer dan water kunt koken! Heel veel succes en veilige km's gewenst. Gtn Door en Peter

  • 23 Maart 2013 - 15:11

    Francien Van Helvoirt:

    Hoi Alex.

    Wat een boeiende reis, cq overlevingstocht ben je aan het maken.
    Wij lezen met veel aandacht je verslagen. We nemen ons petje af, duim
    Omhoog voor zo'n geweldige prestatie. Antoon en ik blijven je volgen.
    Groetjes en fiets ze en geniet.
    Antoon en Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Collipulli

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2014

Vervolg 26 , en tevens laatste verslag.

08 Juli 2014

Vervolg 25

10 Juni 2014

Vervolg 24

11 Mei 2014

Vervolg 23

12 April 2014

Vervolg 22
Alex

Fietsen van Argentinië naar Alaska!

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 72164

Voorgaande reizen:

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

25 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: